Matura z matematyki – przygotowanie


Matura z matematyki to Twój najważniejszy egzamin z matematyki w szkole średniej. Jeśli jest dla Ciebie ważna, to upewnij się, że masz do czynienia z osobą, która Cię dobrze do niej przygotuje.
Tak, jak nie każdy kucharz tak samo gotuje, albo jak nie każdy lekarz tak samo leczy, tak również nie każdy nauczyciel tak samo uczy (nie wspominając o nie-nauczycielach).

Kliknij i przeczytaj o prowadzącym

Jeśli przygotowanie do Matury z matematyki na 97,29% (średnio z podstawy) i 80,24% (średnio z rozszerzenia), z autorem podręczników i konkursu, jest dla Ciebie ważne, to przecież nie jest istotne, czy taka osoba jest miła. Ważne jest tylko JAK opowiada o matematyce (czyli, czy nauczy Cię myśleć) i jakie są ostatecznie efekty przygotowania do Matury z matematyki tych, którym na tym zależy.

Zwłaszcza chcąc poświęcić dodatkowy czas, na pozalekcyjne przygotowanie do Matury z matematyki, bardzo starannie wybierz, z kim lub jak to robić – żeby tego czasu nie zmarnować.

Na przykład, Krystian bardzo chciał dobrze zdać Maturę z matematyki. Z pewnością, przed nią używał również wszystkiego, co oferuje Internet.
Po czterech latach technikum uzyskał … 16% punktów, a więc poniósł klęskę.
Zapisał się na mój intensywny kurs przygotowujący do poprawy Matury z matematyki. Opowiedziałem na nim o matematyce w szkole średniej INACZEJ, niż słyszał w swojej szkole. Dzielnie też pracował przez ten czas.
W efekcie, po moim krótkim kursie maturalnym, Krystian otrzymał 42% punktów na poprawie Matury z matematyki. Zatem uzyskał 2,625 razy lepszy wynik, niż niecałe trzy miesiące wcześniej.


Krystian mógłby

Kliknij i zobacz plakat dla Ciebie oraz dla Twoich przyjaciół i znajomych

przecież nie tylko zaoszczędzić sobie nieprzyjemności klęski na Maturze z matematyki w maju i dodatkowo życia ze stresem w czasie wakacji. Co ważniejsze, mógłby również uzyskać dużo lepszy wynik na koniec, jeśli wcześniej uczestniczyłby przynajmniej w moim kilkumiesięcznym intensywnym kursie przygotowującym do Matury z matematyki.
Jak przeczytasz niżej, nawet osoby uprzednio zagrożone z matematyki, ale dla których Matura z matematyki była ważna, po moim kursie maturalnym osiągały co najmniej 50% punktów na Maturze z matematyki wiosną 2020. Wyniki byłyby jeszcze lepsze, ale kurs trwał o 2 miesiące krócej, niż powinien – przez koronawirusa.
To przecież intensywne przygotowanie do Matury z matematyki, na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Kursy, czyli grupowe korepetycje z matematyki, są dla tych, którzy przynajmniej w ostatniej klasie zdali sobie sprawę z ważności tego egzaminu. „Lepiej późno, niż wcale.” 🙂


Ponadto, w tych bezpiecznych rozmowach podczas spotkań zdalnych (on-line) możesz brać udział z dowolnego miejsca na świecie, przez Internet.

W ich trakcie, podobnie jak podczas spotkań bezpośrednich, dyskutujemy, na bieżąco przekazuję informacje zwrotne i odpowiadam na najważniejsze pytania – „Dlaczego?”.

Notabene, właśnie zdalnie rozmawialiśmy z Kubą, który na Maturze z matematyki w 2020 roku otrzymał w efekcie 98% punktów na poziomie podstawowym i 96% punktów na poziomie rozszerzonym.


Oczywiście najlepsze efekty na Maturze z matematyki

osiągniesz (i nie tylko na samej Maturze), jeśli będziesz dobrze bawić się matematyką przez całą szkołę średnią.
Na przykład, moje dwie grupy, które uczyłem przez 3 lata w Akademickim Liceum Ogólnokształcącym Politechniki Wrocławskiej (od ich drugiej klasy pewną część zajęć miał także kolega), w maju 2019 r. osiągnęły średnio 97,29% i 95,68% punktów na poziomie podstawowym oraz średnio 80,24% i 69,(1)% punktów na poziomie rozszerzonym.
Mogliśmy osiągnąć sporo, ponieważ byli dobrzy i zależało im na wynikach, a mnie uczenie sprawia radość. 🙂


Z jednej strony, mam wielu kolegów i przyjaciół, którzy wspaniale uczą. Z drugiej zaś strony, niestety zdarzają się również tacy, którzy robią to kiepsko.
Skoro więc masz dobrego nauczyciela, to ciesz się, szanuj go i słuchaj, bowiem to dzięki niemu możesz kiedyś dostać się na upragnione studia i zdobyć wymarzony zawód.
Jeśli jest niestety inaczej, to zapraszam Cię na moje zajęcia pozalekcyjne. Dzięki nim nie tylko zobaczysz, że matematyka w szkole średniej jest piękna, prosta i radosna, ale także dobrze przygotujesz się do przyszłej Matury z matematyki.

Oczywiście, w tych bezpiecznych rozmowach podczas spotkań zdalnych (on-line) możesz również brać udział z dowolnego miejsca na świecie, przez Internet.


Jeśli chcesz

poznać mnie bliżej, to przeczytaj niżej część opinii o efektach mojego przygotowania do Matury z matematyki na poziomie podstawowym i na poziomie rozszerzonym.
Natomiast o mnie samym możesz przeczytać w części „O mnie”.

Jeśli chcesz zgłosić chęć udziału w moich zajęciach, to zrobisz to w części „Zajęcia > Matematyka w szkole średniej”.


Matura z matematyki – efekty na poziomie podstawowym i rozszerzonym

Dziękuję za nie Panu Bogu.


Plakat dla Ciebie oraz dla Twoich przyjaciół i znajomych.


Kuba na Maturze z matematyki

po naszych spotkaniach zdalnych, przez Internet, w maju 2020 r. zdobył rzeczywiście sympatyczne wyniki.
Był dobrym uczniem w dobrej szkole, więc wystarczyło tylko dodatkowo „podszlifować” jego umiejętności. Pokazałem mu również to, co budziło jego zdziwienie, że „o tym w szkole nie było mowy”.

E-mail od Kuby, po naszym kursie przygotowującym do Matury z matematyki na poziomie rozszerzonym:

Opinia Kuby o przygotowaniu do Matury z matematyki
Opinia Kuby o przygotowaniu do Matury z matematyki

Chociaż Matura z matematyki w 2020 roku była wyjątkowo łatwa, to porównanie ze średnimi wynikami ogólnopolskimi z maja tego roku (52% – podstawa i 34% – rozszerzenie), daje obraz bardzo dobrej pracy szkolnych nauczycieli Kuby, uzupełnionej moją dodatkową pomocą.
Wszakże miłe jest to, że właśnie z Matury z matematyki na poziomie rozszerzonym wynik Kuby jest o prawie 50% lepszy, niż średni wynik jego szkoły.


97,29% punktów na Maturze z matematyki

w 2019 r. na poziomie podstawowym, to – jak już wspomniano – średni wynik jednej z grup, którą uczyłem przez 3 lata (od drugiej klasy – wspólnie z kolegą) i którą później przygotowywałem do Matury, w Akademickim Liceum Ogólnokształcącym Politechniki Wrocławskiej. Druga z moich grup osiągnęła średni wynik 95,68% punktów.
Średni wynik Matury w 2019 r. na poziomie podstawowym dla województwa dolnośląskiego to 57%.

Średnie wyniki moich grup z Matury na poziomie rozszerzonym to – odpowiednio – 80,24% i 69,(1)% punktów.
Średni wynik Matury w 2019 r. na poziomie rozszerzonym dla województwa dolnośląskiego to 36,9%.

Faktycznie wszystko odbywało się w trakcie lekcji, bo na kółko matematyczne (konkursowe) miałem czas tylko w ich pierwszej klasie. Byli dobrzy i zależało im na wynikach.
Chociaż treści lekcji opierały się na wybranym programie, to już styl ich prowadzenia i forma oparte były na mojej metodzie Matematycznych Pretekstów.
Zdecydowaną większość zadań na kartkówki i sprawdziany wymyślałem sam (wszakże to moja pasja), wymagając od uczniów twórczości matematycznej.
Tymczasem pracuję nad tym, żeby jak najszybciej opublikować te zadania.


Krystian

nie zdał Matury z matematyki w maju 2018 r. – w rezultacie otrzymał 16% punktów. W związku z tym, zgłosił się na mój Wakacyjny kurs przygotowujący do poprawy Matury. Ostatecznie odbył 10 intensywnych spotkań po 90 minut oraz dzielnie pracował w domu, według wskazówek otrzymanych podczas tych zajęć.
Następnie, po poprawie Matury , otrzymałem e-mail od Krystiana, opisujący nasze korepetycje z matematyki:

Przygotowanie do Matury z matematyki - opinia Krystiana


Po intensywnym kursie przygotowującym do Matury z matematyki

na poziomie podstawowym w 2020 r.:
(Ze względu na koronawirusa, kurs ten trwał ostatecznie o 2 miesiące krócej, niż powinien. Rozpoczął się w 2019 r. w formie stacjonarnej, a następnie był kontynuowany w formie wideokonferencji zdalnych, przez Internet.)


Przygotowanie do Matury z matematyki - opinia Natalii



Przygotowanie do Matury z matematyki - opinia Bartka



Przygotowanie do Matury z matematyki - opinia Oli


„Mat. matura 60%. Polecam kurs wszystkim, którzy chcą szybko i rzetelnie powtórzyć matematykę. Materiał przekazany w sposób jasny i przejrzysty, zadania utrwalające podane w odpowiedniej ilości i super wytłumaczone.
I dodatkowo, w dobie covidu jedyny kurs, który się odbył i mnie przygotował.
Pozdrawiam i dziękuję.”

Michał K(…), sms z 15-10-2020 r.


Po trzech latach

nauki w technikum, Kuba i jego rodzice spodziewali się oceny niedostatecznej z matematyki na koniec czwartej klasy. Chodziło więc o to, żeby Kuba przynajmniej skończył szkołę. W takim razie, zaczęliśmy więc korepetycje z matematyki od początku października 2019 r.

Potem – informacja od babci i dziadka Kuby, z 05-09-2020 r.: „Kuba zdał maturę z matematyki na 60%”.


Jagoda

to bardzo miła gaduła z 2 klasy liceum. Świetnie bawiliśmy się razem matematyką od końca sierpnia 2018 r.
Podsumowując nasze dotychczasowe korepetycje z matematyki, na początku stycznia 2019 r. powiedziała: „Wie pan, co się stało?! Dostałam „5-” ze sprawdzianu z matematyki! Do tej pory dostawałam przecież co najwyżej dwójki.”
„W dodatku mój nauczyciel matematyki zmienił mi proponowaną ocenę semestralną z 2 na 4! To szok! W życiu nie przeskoczyłam o dwie oceny!”

W konsekwencji, e-mail od Jagody z 11-08-2020 r.:
„Dzień dobry, chciałam Panu bardzo podziękować za pomoc w przygotowaniach do matury z matematyki, gdyż otrzymałam 60% z tego egzaminu. Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam.”


Ola

była zagrożona oceną niedostateczną z matematyki w pierwszym semestrze 1 klasy liceum. W drugim semestrze rozpoczęliśmy korepetycje z matematyki.
Później, po Maturze 2017 roku otrzymałem od Oli wiadomość: „Dzień dobry panie Marku! Odebrane wyniki z matury. Matematyka 50%, a więc mój osobisty cel osiągnięty. Dziękuję raz jeszcze za prawie trzy lata ciężkiej pracy! Pozdrawiam, Aleksandra.”


„Matura z matematyki na 74%!”

czyli 2,5 razy lepszy wynik od oczekiwanego, to sms od pewnej Moniki, która bardzo bała się Matury z matematyki (i nie lubiła tego przedmiotu). Rozpoczęliśmy korepetycje z matematyki, a po 15 naszych spotkaniach osiągnęła taki właśnie wynik.
Przecież Monika chciała „tylko zdać” Maturę z matematyki, na około 30% punktów. W efekcie osiągnęła około 2,5 razy lepszy wynik od oczekiwań.


„Witam Panie Marku.

Ola zdała na 78%. Z podziękowaniami – ojciec )))))))”
Ostatecznie, po Maturze 2017, podsumowującej nasze korepetycje z matematyki.