Matematyka w szkole podstawowej

1,78 razy więcej, niż średnia ogólnopolska na Egzaminie ósmoklasisty,
czyli 80,(2)% przy średniej krajowej 45%
to średni wynik kilkunastu – nieznanych wcześniej – uczestników, z różnych szkół i z różnymi zaległościami, po około 20 spotkaniach kursu Akademii, dodatkowo wspierającego dobrą pracę ich nauczycieli.

więcej o skuteczności tych metod – na AUM.edu.pl


Kliknij i przeczytaj o prowadzącym zajęcia z matematyki w szkole podstawowej Matematyka w szkole podstawowej jest oczywiście piękna, prosta i radosna 🙂

Na pretekstowych kółkach matematycznych bawimy się np. parówkami, układając je z Piotrem w „spiralę kwadratową prawą”, albo szukamy piłki na szafie Basi i Doroty (czyli standardowa matematyka w szkole podstawowej poszerza się o szczegółowe badanie trójkątów podobnych i … trygonometrię).

Egzamin ósmoklasisty w swojej matematycznej części sprawdza zarówno opanowanie standardowego zakresu matematyki w szkole podstawowej, jak i umiejętności matematyczne, pozwalające rozwiązywać niestandardowe zagadnienia.
Cieszę się więc ze wszystkich „Łał !!!” od uczestników intensywnych kursów egzaminacyjnych, przygotowujących do matematyki na Egzaminie ósmoklasisty, na widok pomysłów pomagających lepiej ją zdać.
To właściwie grupowe korepetycje z matematyki w szkole podstawowej, poszerzone o strategię egzaminacyjną, kurs unikania pułapek i kształcenie umiejętności rozwiązywania trudniejszych zadań.

Uczestnicy zajęć wyrównawczych mogą spojrzeć na matematykę w szkole podstawowej z INNEGO punktu widzenia, niż ten spotykany na lekcjach szkolnych (czyli mamy autorskie grupowe korepetycje z matematyki w szkole podstawowej).
Szczególnie radosne są jednak sytuacje, kiedy ktoś zgłasza się na zajęcia wyrównawcze, bo początkowo nie radzi sobie z matematyką w szkole podstawowej, a po pewnym czasie zdaje matematykę na Egzaminie ósmoklasisty z przyzwoitym wynikiem.


Filmy o umiejętnościach matematycznych
dla uczniów szkół podstawowych:


Zajęcia pozalekcyjne z matematyki w szkole podstawowej

1/7. Pretekstowe Kółka Matematyczne, czyli niestandardowa matematyka w szkole podstawowej.
2/7. Intensywne kursy egzaminacyjne, przygotowujące do matematyki na Egzaminie ósmoklasisty.
3/7. Zajęcia wyrównawcze z matematyki w szkole podstawowej.
4/7. Spotkania indywidualne dla uczniów szkół podstawowych.
5/7. Książki serii Matematyczne Preteksty, czyli niestandardowa matematyka w szkole podstawowej.
6/7. Bezpłatne przygotowanie diagnozujące do matematycznej części Egzaminu ósmoklasisty, z oceną szans rekrutacyjnych oraz trening przed Konkursem Matematyczne Preteksty.
7/7. Wakacyjna Matematyka



1/7. Pretekstowe Kółka Matematyczne, czyli niestandardowa matematyka w szkole podstawowej.

List od taty Piotrka z klasy 7 (edukacja domowa i pretekstowe kółko matematyczne)
Pretekstowe kółko matematyczne dla szkoły podstawowej To cotygodniowe spotkania z zadaniami ogólnopolskiego Konkursu Matematyczne Preteksty, których jestem autorem. Jedyne takie na świecie 🙂

Bezpłatny e-book z archiwalnymi zadaniami I etapu VI edycji (2018-2019) konkursu można pobrać ze strony matpret.pl/konkurs-matematyczne-preteksty/archiwalne-zadania-treningowe.

Ostatnio kółka odbywają się w formie on-line, przez Internet, więc można w nich uczestniczyć z dowolnego miejsca.


Pretekstowe kółko matematyczne dla szkoły podstawowej W czasie spotkań dokładnie omawiamy i rozwiązujemy wszystkie – odpowiednie dla poziomu uczestników – zadania kolejnych edycji Konkursu Matematyczne Preteksty, kształcąc wszystkie umiejętności matematyczne (można o nich przeczytać np. tutaj).

Pod powierzchnią pozornie prostych treści, uczestnicy zauważają całą głębię problemów matematycznych, zmuszających ich do twórczego zastosowania wiedzy w nietypowych sytuacjach.
W dodatku – sytuacjach często trudnych, wymagających niekiedy metod badawczych („naukowych”), czyli czegoś, na co nie zawsze jest czas w szkole.
Matematyczne Preteksty kształcą także zupełnie elementarne, a często zaniedbywane umiejętności matematyczne, czyli m. in. czytanie ze zrozumieniem, spostrzegawczość, łączenie faktów i cierpliwość.



Ich niezwykłość jest wielowarstwowa.
Z jednej strony, wykorzystują one rzeczywistość jako źródło pretekstów do zadawania pozornie prostych pytań, które wyprowadzają uczniów w pole … matematyki (czasami bardzo trudnej).
Z drugiej strony, procesy rozwiązywania tych zadań – same w sobie – są świetnymi pretekstami do opowiadania uczniom o nieznanej im wcześniej matematyce, koniecznej do rozwiązania postawionych problemów.

Nieformalne, pozornie proste lub wręcz „dziecinne” treści zadań tego konkursu (np. o parówkach na śniadanie) skrywają bardzo często ogrom wielu zagadnień matematycznych jednocześnie, na nieelementarnym poziomie.
Proste zadanie o kilkuwyrazowej treści potrafi wyprowadzić np. szóstoklasistę (albo uzdolnionego trzecioklasistę 🙂 ) … w pole wzorów skróconego mnożenia, twierdzenia Pitagorasa, pierwiastków, równań kwadratowych itd.
Dodatkowo pięknie wpisują się one w styl Egzaminu ósmoklasisty oraz przygotowują do Matury.

Na przykład bardzo proste zadanie nr 47 z III edycji Konkursu Matematyczne Preteksty (2015/2016):

Zadanie nr 47 z III edycji Konkursu Matematyczne Preteksty (2015/2016)
Choć ktoś mógłby powiedzieć, że dotyczy ono ciągów arytmetycznych, więc jest przeznaczone najwcześniej dla klasy 3. liceum, to my rozwiązujemy je dużo wcześniej, bo z uczestnikami uczącymi się w klasie 2. lub 1. szkoły średniej, a także w klasie 8. lub 7. szkoły podstawowej … oraz jeszcze wcześniej 🙂 – odpowiednio o tym opowiadając (i nie używając słowa „ciąg”, przed rozwiązaniem problemu).
I dzieje się tak z wieloma innymi zagadnieniami 🙂


Głównym celem pretekstowych kółek matematycznych jest kształcenie umiejętności matematycznych, poprzez zachęcanie uczestników do twórczego stosowania ich wiedzy w nietypowych sytuacjach.
Dodatkowym celem jest poszerzanie wiedzy matematycznej uczestników i pokazanie matematyki w szkole podstawowej jako nauki prostej i przyjemnej.


Efekty udziału to przygotowanie do Konkursu Matematyczne Preteksty oraz innych konkursów matematycznych, a w konsekwencji również Egzaminu ósmoklasisty, choć nie jest to kurs egzaminacyjny.

Nie są to również grupowe korepetycje z matematyki w szkole podstawowej. Zainteresowanych ugruntowaniem materiału szkolnego zapraszam natomiast na zajęcia wyrównawcze.

Bardzo ważnymi efektami udziału w cyklu są przecież bardzo dobre oceny szkolne i poczucie sukcesów z matematyki oraz bardzo dobre wyniki Egzaminu ósmoklasisty.


Kółka odbywają się w trakcie roku szkolnego, raz w tygodniu i trwają 45 minut, albo 30 minut – dla najmłodszych uczestników.
Mogą mieć formę stacjonarną, w sali, albo zdalną (on-line), czyli przez Internet.

Jeśli zajęcia odbywają się zdalnie, przez Internet, to korzystam z tabletu graficznego.
Oczywiście uczestnik takich spotkań musi mieć komputer z mikrofonem i kamerą.
W ich trakcie, podobnie jak podczas spotkań bezpośrednich, dyskutujemy, na bieżąco przekazuję informacje zwrotne i odpowiadam na najważniejsze pytania – „Dlaczego?”.

Rodzaje i czasy Pretekstowych Kółek Matematycznych zależą od kolejności zgłoszeń.


Zobacz również zajęcia Wakacyjnej Matematyki.

Ceny i rabaty Pretekstowych Kółek Matematycznych w szkole podstawowej, w roku szkolnym 2024/2025

jednego spotkania 45 minut on-line w Internecie, dla jednego uczestnika, w zależności od liczby osób w jego grupie, przy zapłacie w ratach miesięcznych, płatnych z góry:
liczba osób w grupie z maksymalnym rabatem bez rabatów
12 lub więcej osób 18,90 zł 27,00 zł
11 osób 20,30 zł 29,00 zł
10 osób 21,70 zł 31,00 zł
9 osób 23,10 zł 33,00 zł
8 osób 25,20 zł 36,00 zł
7 osób 28,00 zł 40,00 zł
6 osób 31,50 zł 45,00 zł
5 osób 35,70 zł 51,00 zł
4 osoby 39,90 zł 57,00 zł
3 osoby 46,20 zł 66,00 zł
2 osoby 58,80 zł 84,00 zł


Rekrutacja na Pretekstowe Kółka Matematyczne w szkole podstawowej

Przede wszystkim, zgłoszenie kandydata należy wysłać za pomocą poniższego formularza. Nie oznacza to jednak zapisania kandydata na spotkania, lecz jedynie deklarację chęci udziału w wybranym rodzaju zajęć.

Oczywiście, w przypadku jakichkolwiek dodatkowych pytań, zapraszam do kontaktu.


Jeśli chcesz otrzymywać najświeższe informacje o Akademii, to zamów newslettery.



2/7. Intensywne kursy egzaminacyjne, przygotowujące do matematyki na Egzaminie ósmoklasisty

prowadzone przez twórcę projektu edukacyjnego Matematyczne Preteksty – zajmującego się nimi od 1989 roku i prowadzącego warsztaty dla nauczycieli – którego pomysły i idee były już dawno temu widoczne podczas Egzaminów gimnazjalisty, a następnie, oczywiście, podczas Egzaminów ósmoklasisty.

List od mamy Janka.


Uczestnicy kursu on-line przygotowującego do matematycznej części Egzaminu ósmoklasisty - 26-09-2022 r.

Kurs przygotowujący do matematyki na Egzaminie ósmoklasisty To cykle zajęć dla tych ósmoklasistów, którzy chcą rzeczywiście dobrze przygotować się do tego najważniejszego egzaminu w szkole podstawowej, podsumowującego wiedzę i umiejętności szkolne oraz dającego przepustkę do wymarzonej szkoły średniej.

To również jakby grupowe korepetycje z matematyki w szkole podstawowej, pokazujące ją często INACZEJ, niż na lekcjach, wzbogacone o strategię egzaminacyjną i kurs unikania pułapek. Najważniejsze jest jednak szkolenie – JAK NAJLEPIEJ rozwiązywać zadania egzaminacyjne.


Zajęcia kursu egzaminacyjnego odbywają się w trakcie roku szkolnego, raz w tygodniu i trwają 45 minut.
Mogą mieć formę stacjonarną, w sali, albo zdalną (on-line), czyli przez Internet.

Jeśli zajęcia odbywają się zdalnie, przez Internet, to korzystam z tabletu graficznego.
Oczywiście uczestnik takich spotkań musi mieć komputer z mikrofonem i kamerą.
W ich trakcie, podobnie jak podczas spotkań bezpośrednich, dyskutujemy, na bieżąco przekazuję informacje zwrotne i odpowiadam na najważniejsze pytania – „Dlaczego?”.


Choć kursy trwały krótko

(około 20 spotkań), uczestnicy pochodzili z różnych szkół oraz byli różnie uczeni i prezentowali różny poziom edukacyjny, to jednak w 2019 r. średnia liczba punktów wszystkich osób, które uczestniczyły w kursach Akademii, to 80,(2)% (przy średniej ogólnopolskiej 45% i średniej dla województwa dolnośląskiego 43,5%).
Według Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, średnia dla: a) miasta Wałbrzycha, to 35,4%, b) powiatu wałbrzyskiego, to 35,5%, c) powiatu świdnickiego, to 43,4%, d) miasta Wrocławia, to 56,2%, e) powiatu wrocławskiego, to 51,2%.)
.

Najważniejszą częścią tych kursów jest kształcenie umiejętności rozwiązywania nieszablonowych zadań, dotyczących otaczającego nas świata, czyli zadań Konkursu Matematyczne Preteksty.
Notabene, kursy egzaminacyjne, przygotowujące do matematyki na Egzaminie ósmoklasisty prowadzi autor tego konkursu.


W roku szkolnym 2024/2025

kurs przygotowujący do matematycznej części Egzaminu ósmoklasisty, prowadzony w formie zdalnej (on-line), czyli przez Internet, odbywa się w poniedziałki, od 19:15 do 20:00.

Początek tego cyklu to poniedziałek 16-09-2024 r., ale można także dołączać po tym terminie.
Ponieważ bardzo ważne są zajęcia rozpoczynające kurs, a wcześniej trzeba dokonać formalności rekrutacyjnych, to chęć udziału najlepiej zgłosić najpóźniej na 3 dni robocze przed rozpoczęciem kursu, czyli do środy 11-09-2024 r., wypełniając poniższy formularz rekrutacyjny.

Osoby, które nie uczestniczą od początek kursu, trochę tracą, ale mimo to, mogą do niego dołączyć w trakcie (do pewnego momentu) – po wysłaniu e-mailem pytania o to i uzyskaniu potwierdzenia.

To przecież nie tylko korepetycje z matematyki w szkole podstawowej, ale dużo, dużo więcej 🙂


Zobacz również zajęcia Wakacyjnej Matematyki.

Ceny i rabaty kursów egzaminacyjnych z matematyki

jednego spotkania 45 minut on-line w Internecie, dla jednego uczestnika, w zależności od liczby osób w jego grupie, przy zapłacie w ratach miesięcznych, płatnych z góry:
liczba osób w grupie z maksymalnym rabatem bez rabatów
12 lub więcej osób 18,90 zł 27,00 zł
11 osób 20,30 zł 29,00 zł
10 osób 21,70 zł 31,00 zł
9 osób 23,10 zł 33,00 zł
8 osób 25,20 zł 36,00 zł
7 osób 28,00 zł 40,00 zł
6 osób 31,50 zł 45,00 zł
5 osób 35,70 zł 51,00 zł
4 osoby 39,90 zł 57,00 zł
3 osoby 46,20 zł 66,00 zł
2 osoby 58,80 zł 84,00 zł


Rekrutacja na kursy egzaminacyjne z matematyki

Przede wszystkim, zgłoszenie kandydata należy wysłać za pomocą poniższego formularza. Nie oznacza to jednak zapisania kandydata na spotkania, lecz jedynie deklarację chęci udziału w wybranym rodzaju zajęć.

Oczywiście, w przypadku jakichkolwiek dodatkowych pytań, zapraszam do kontaktu.


Jeśli chcesz otrzymywać najświeższe informacje o Akademii, to zamów newslettery.



3/7. Zajęcia wyrównawcze z matematyki w szkole podstawowej.

„Ania pięknie poszła do przodu dzięki lekcjom (…). Zauważyła to również nauczycielka matematyki w szkole. Dała Ani 4 na koniec roku, a nie robi tego pochopnie 😉
Aleksandra M(…)”

Sms z 5 września 2022 r.


Zajęcia wyrównawcze dla uczniów klas siódmych szkół podstawowych

To cykle zajęć grupowych (innych, niż kółka matematycznekursy egzaminacyjne) dla tych uczniów klas niższych, niż ósma, którzy chcą ugruntować swoją matematykę szkolną, albo boją się jej lub mają z nią problemy, czyli grupowe korepetycje z matematyki, pokazujące ją często INACZEJ, niż w szkole.

Szczególnie ósmoklasistów zapraszam również na intensywne kursy egzaminacyjne, przygotowujące do matematyki na Egzaminie ósmoklasisty. To połączenie korepetycji z matematyki w szkole podstawowej ze strategią egzaminacyjną, kursem unikania pułapek i kształceniem umiejętności niestandardowego myślenia matematycznego, czyli JAK NAJLEPSZEGO rozwiązywania trudniejszych zadań.


Bardzo ważnymi efektami udziału w zajęciach wyrównawczych są zwłaszcza: poczucie „matematycznej” pewności siebie, pozbycie się lęku, polubienie matematyki i lepsze oceny szkolne.

Rozwiązujemy odpowiednio dobrane zadania, uczestnicy słuchają miniwykładów (pokazujących matematykę szkolną w INNEJ narracji, niż lekcyjna, lub dodatkowo rozszerzających ją) oraz cieszymy się zabawami matematycznymi i łamigłówkami.

Zajęcia wyrównawcze odbywają się w trakcie roku szkolnego, raz w tygodniu i trwają 45 minut.
Mogą mieć formę stacjonarną, w sali, albo zdalną (on-line), czyli przez Internet.

Jeśli zajęcia odbywają się zdalnie, przez Internet, to korzystam z tabletu graficznego.
Oczywiście uczestnik takich spotkań musi mieć komputer z mikrofonem i kamerą.
W ich trakcie, podobnie jak podczas spotkań bezpośrednich, dyskutujemy, na bieżąco przekazuję informacje zwrotne i odpowiadam na najważniejsze pytania – „Dlaczego?”.

Rodzaje i czasy grupowych zajęć wyrównawczych zależą od kolejności zgłoszeń.


Zobacz również zajęcia Wakacyjnej Matematyki.

Ceny i rabaty zajęć wyrównawczych z matematyki w szkole podstawowej, w roku szkolnym 2024/2025

jednego spotkania 45 minut on-line w Internecie, dla jednego uczestnika, w zależności od liczby osób w jego grupie, przy zapłacie w ratach miesięcznych, płatnych z góry:
liczba osób w grupie z maksymalnym rabatem bez rabatów
12 lub więcej osób 18,90 zł 27,00 zł
11 osób 20,30 zł 29,00 zł
10 osób 21,70 zł 31,00 zł
9 osób 23,10 zł 33,00 zł
8 osób 25,20 zł 36,00 zł
7 osób 28,00 zł 40,00 zł
6 osób 31,50 zł 45,00 zł
5 osób 35,70 zł 51,00 zł
4 osoby 39,90 zł 57,00 zł
3 osoby 46,20 zł 66,00 zł
2 osoby 58,80 zł 84,00 zł


Rekrutacja na zajęcia wyrównawcze z matematyki w szkole podstawowej

Przede wszystkim, zgłoszenie kandydata należy wysłać za pomocą poniższego formularza. Nie oznacza to jednak zapisania kandydata na spotkania, lecz jedynie deklarację chęci udziału w wybranym rodzaju zajęć.

Oczywiście w przypadku jakichkolwiek dodatkowych pytań, zapraszam do kontaktu.


Jeśli chcesz otrzymywać najświeższe informacje o Akademii, to zamów newslettery.



4/7. Spotkania indywidualne dla uczniów szkół podstawowych.

Zajęcia z Piotrkiem 11-05-2023

Zajęcia z Anią 17-05-2023

To właściwie indywidualnie prowadzone kółko matematyczne, albo intensywny kurs przygotowujący do matematyki na Egzaminie ósmoklasisty, albo też pozalekcyjne zajęcia wyrównawcze (czyli korepetycje z matematyki w szkole podstawowej).

Odbywają się tylko w miarę możliwości czasowych.
Mogą mieć formę stacjonarną, w sali, albo zdalną (on-line), czyli przez Internet.

Jeśli zajęcia odbywają się zdalnie, przez Internet, to korzystam z tabletu graficznego.
Oczywiście uczestnik takich spotkań musi mieć komputer z mikrofonem i kamerą.
W ich trakcie, podobnie jak podczas spotkań bezpośrednich, dyskutujemy, na bieżąco przekazuję informacje zwrotne i odpowiadam na najważniejsze pytania – „Dlaczego?”.

Zobacz również zajęcia wakacyjne.

Ceny i rabaty spotkań indywidualnych, w roku szkolnym 2024/2025

Koszt spotkania, przy zapłacie w ratach miesięcznych, płatnych z góry, to:
w Internecie – 111,00 zł za 45 minut zajęć zdalnych;
w sali, w Wałbrzychu – 123,00 zł za 45 minut zajęć stacjonarnych.

Rekrutacja na spotkania indywidualne

Przede wszystkim, zgłoszenie kandydata należy wysłać za pomocą poniższego formularza. Nie oznacza to jednak zapisania kandydata na spotkania, lecz jedynie deklarację chęci udziału w wybranym rodzaju zajęć.

Oczywiście w przypadku jakichkolwiek dodatkowych pytań, zapraszam do kontaktu.


Jeśli chcesz otrzymywać najświeższe informacje o Akademii, to zamów newslettery.




5/7. Książki serii Matematyczne Preteksty, czyli niestandardowa matematyka w szkole podstawowej.

Oprócz sprawiania czystej radości matematycznej i kształcenia twórczego myślenia matematycznego, podczas Pretekstowych Kółek Matematycznych, stanowią oczywiście bezcenne przygotowanie do matematyki na Egzaminie ósmoklasisty.
Dodatkowo, mogą być mocnym uzupełnieniem intensywnych egzaminacyjnych kursów dla ósmoklasistów, albo rozszerzeniem jakichkolwiek korepetycji z matematyki w szkole podstawowej.





Jeśli chcesz otrzymywać najświeższe informacje o Akademii, to zamów newslettery.







Jeśli chcesz otrzymywać najświeższe informacje o Akademii, to zamów newslettery.