O mnie
Jestem nauczycielem matematyki od 1990 roku. Zacząłem uczyć w szkole (I LO w Wałbrzychu) zaraz po pięcioletnich, stacjonarnych studiach dziennych na Uniwersytecie Wrocławskim, zakończonych uzyskaniem tytułu magistra matematyki – i jest to jedna z moich pasji życiowych i zawodowych oraz pole do twórczości.
Jestem również jednym z prekursorów współczesnej edukacji matematycznej.
W latach 1989-1990, niezależnie od innych, stworzyłem zupełną wówczas nowość – „Matematyczne Preteksty” – takie podejście do szkolnej edukacji matematycznej, które jest obecnie powszechne w szkołach podstawowych i od dawna wkracza do szkół ponadpodstawowych.
Od 1992 roku jestem członkiem Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, a nieco później zostałem również członkiem Stowarzyszenia na rzecz Edukacji Matematycznej.
Przeprowadziłem kilkaset sesji warsztatowych dla koleżanek i kolegów uczących matematyki, na których pokazuję jak kształcić najważniejszy element edukacji matematycznej, czyli umiejętności matematyczne.
Jestem też współautorem 20. książek serii Matematyka 2001, napisanych dla Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych z Warszawy (podręczników, zeszytów ćwiczeń, zbiorów zadań oraz poradników metodycznych dla nauczycieli), z których jedna otrzymała tytuł „Najlepszego podręcznika do matematyki w Europie” na Międzynarodowych Targach Książki we Frankfurcie nad Menem.
Jako samodzielny autor, napisałem książkę „Matematyczne Preteksty. 50 zadań” oraz 6 e-booków z opracowaniami moich zadań pierwszych etapów z początkowych edycji ogólnopolskiego Konkursu Matematyczne Preteksty, który organizuję od 2013 roku. Sporo moich innych publikacji czeka, aż je wydam.
Bawiłem i nadal bawię się matematyką również
z uczniami kształconymi w ramach edukacji domowej
z uczniami szkół ponadpodstawowych
z przedszkolakami
Efekty obiektywnie mierzalne statystycznie
1/2.
Zanim podjąłem decyzję o rezygnacji z uczenia matematyki w systemie szkolnym, ostatnią szkołą w której pracowałem było Akademickie Liceum Ogólnokształcące Politechniki Wrocławskiej.
Dwie grupy uczniów (po 1. klasie powstawały tam grupy uczniów z różnych klas) uczyłem od początku do Matury (przez 3 lata, bo było to jeszcze trzyletnie liceum po gimnazjum).
Każda z tych grup miała około 30 uczniów.
Realizowałem materiał, bardzo często opowiadając o pojęciach w innym stylu, niż styl, w jakim były one opisywane w podręcznikach. Ucząc rozwiązywania zadań, używałem metody Matematycznych Pretekstów.
Przez cały ten czas układałem swoje własne, autorskie sprawdziany i kartkówki i to nimi badałem wiedzę, język i umiejętności moich uczniów. Wywoływało to u nich najczęściej „płacz i zgrzytanie zębów” oraz powodowało „ciekawe” wizyty niektórych rodziców na wywiadówkach, ale myślę, że efekt końcowy (poniżej) był tego wart 🙂
Średnie wyniki Matur tych grup były następujące:
poziom podstawowy |
około 1,7 razy więcej, niż średni wynik dla całej Polski,
czyli 97,29% oraz 95,68% – przy średniej krajowej 58%; |
poziom rozszerzony |
około 2,1 razy więcej oraz około 1,8 razy więcej, niż średnia dla całej Polski,
czyli 80,24% oraz 69,(1)% – przy średniej ogólnopolskiej 39%, przy 100%. zdających – wszyscy uczniowie moich grup zdawali Maturę z matematyki na poziomie rozszerzonym. (W 2019 r. nikt nie musiał zdawać Matury z matematyki na poziomie rozszerzonym.) |
Były to najlepsze wyniki w całej szkole, a członkom tych grup otwierały prawie wszystkie drzwi na studia.
Ówczesne wyniki Matur dwóch, tradycyjnie najlepszych wówczas, liceów Wrocławia*:
III LO we Wrocławiu | XIV LO we Wrocławiu | |
poziom podstawowy | średnio 95% | średnio 95,1% |
poziom rozszerzony | średnio 74,1%,
przy 90,9%. zdających |
średnio 81,8%,
przy 63,6%. zdających |
Ówczesne wyniki Matur, najlepszych wówczas, liceów kilku innych miast dolnośląskich*:
I LO w Jeleniej Górze | I LO w Legnicy | II LO w Wałbrzychu | |
poziom podstawowy | średnio 78,6% | średnio 74,8% | średnio 87,4% |
poziom rozszerzony | średnio 54,2%,
przy 52,3%. zdających |
średnio 62,6%,
przy 30,9%. zdających |
średnio 67,7%,
przy 52,8%. zdających |
*Porównując średnie wyniki Matur rozszerzonych – trzeba je obniżyć tym bardziej,
im mniejszy jest % zdających.
Gwoli prawdy trzeba dodać, że w klasie 2 i 3 uczyłem te grupy razem z kolegą – wspaniałym człowiekiem, ale … doktorem fizyki 🙂
Jak wiadomo, w większości przypadków fizycy mają zupełnie inne podejście do matematyki, niż matematycy i nauczyciele matematyki. Bardzo upraszczając – ci pierwsi używają matematyki „narzędziowo”, a ta druga grupa chce wiedzieć też „jak” i „dlaczego”, dodatkowo ci ostatni chcą też uczyć umiejętności matematycznych.
Kolega realizował więc mniej działów i nie były one wiodące, a do Matur przygotowywałem już samodzielnie, tylko w ramach lekcji szkolnych, intensywną pracą w całym ostatnim roku nauki tych maturzystów.
2/2.
Kiedy uczyłem w Akademickim Liceum Ogólnokształcącym Politechniki Wrocławskiej, po południu prowadziłem we Wrocławiu roczny, intensywny kurs przygotowujący do matematycznej części Egzaminu ósmoklasisty.
Na taki kurs zgłosiło się prawie 20 osób – z różnych szkół, uczonych przez różnych nauczycieli. Była to więc bardzo różnorodna grupa ósmoklasistów, z różnymi zaległościami, których wcześniej nie uczyłem.
Dodatkowo, miałem czas tylko raz w tygodniu, więc cały kurs obejmował tylko około 20 spotkań po 45 minut.
Było więc jasne, że nie będzie tak, jak w przypadku moich licealistów, gdzie odpowiadałem za prawie całą realizację materiału, a na pewno za 100% ich przygotowania do Matur – ale chciałem pomóc jak najlepiej.
Jeśli przyjmiemy, że ósmoklasista ma za sobą 5 lat nauki matematyki (licząc tylko od klasy 4), przez 32 tygodnie w roku szkolnym, po 4 lekcje tygodniowo, to okaże się, że uczy się on matematyki w szkole przez 640 lekcji.
W ramach mojego kursu miałem więc wpływ na jego edukację tak, jak 20 : 640, czyli tylko około 3%.
Z pytań i komentarzy uczestników zrozumiałem, że o wielu rzeczach usłyszeli inaczej, niż w szkole, a o niektórych – pierwszy raz (tak, jak bardzo wielu moich „pierwszaków” z ALO PWr, np. uzasadnienie tego, dlaczego nie dzieli się przez zero albo jak poprawnie rozwiązywać równania typu X2= 4).
Oczywiście używałem też mojej metody Matematycznych Pretekstów, a zadania Konkursu Matematyczne Preteksty były częścią kursu.
Kiedy uczestnicy otrzymali swoje wyniki Egzaminu, dostałem wiele wiadomości z podziękowaniami za te wyniki. I o to chodziło – pomóc tym, którzy tej pomocy potrzebowali.
Oczywiście początkowo nawet nie liczyłem na to, że statystyka tej grupy choćby zbliży się do statystyk dobrych szkół, uczących przez 5 lat dobrych uczniów. Kiedy jednak zebrałem wyniki uczestników kursu, to okazało się, że również statystycznie są one całkiem „sympatyczne” 🙂 :
Średnio około 1,8 razy więcej, niż średni wynik dla całej Polski, czyli 80,(2)% – przy średniej krajowej 45%. |
Przy okazji – pomagając uczestnikom kursu (przyczyniając się do zwiększenia ich wyników), pomagałem też w ten sposób koleżankom i kolegom, którzy ich uczyli, oraz ich szkołom – zwiększając ich pozycje w rankingach.
Efekty inne
Oprócz zajęć grupowych, prowadzę również spotkania indywidualne – w miarę moich możliwości czasowych.
Najważniejszy jest tu przyrost wiedzy i umiejętności konkretnego uczestnika.
Sukcesem dla jednych będzie zmiana ocen szkolnych z poziomu „czwórek” na poziom „piątek”, a dla innych – myślę, że dużo większym sukcesem – zmiana z poziomu „jedynek” na poziom „trójek”.
Najbardziej cieszą mnie jednak sytuacje radosnego zaskoczenia tym, że matematyka jest „fajna” i ciekawa.
Od kilku lat prowadzę zajęcia w formie zdalnej, przez Internet i nie zauważyłem, żeby miało to negatywny wpływ na wyniki uczestników moich zajęć.
Jeśli ktoś chce się nauczyć, to będzie miał bardzo dobre wyniki, bez względu na formę zajęć.
Bardzo dziękuję Panu Bogu za częste spotykanie dobrych ludzi „z klasą”. Potrafią oni, poza przekazanymi gratyfikacjami finansowymi, powiedzieć szczere „Dziękuję” za zajęcia ze mną.
Część takich podziękowań lub innych referencji, od rodziców i uczniów szkół ponadpodstawowych, rodziców uczniów szkół podstawowych oraz rodziców lub wychowawców przedszkolaków, zamieszczam na stronie głównej, w części REFERENCJE, a także w Galerii zdjęć i filmów.
Matematyka w szkole podstawowej jest oczywiście piękna, prosta i radosna 🙂
Na pretekstowych kółkach matematycznych bawimy się np. parówkami, układając je z Piotrem w „spiralę kwadratową prawą”, albo szukamy piłki na szafie Basi i Doroty (czyli standardowa matematyka w szkole podstawowej poszerza się o szczegółowe badanie trójkątów podobnych i … trygonometrię).
Egzamin ósmoklasisty w swojej matematycznej części sprawdza zarówno opanowanie standardowego zakresu matematyki w szkole podstawowej, jak i umiejętności matematyczne, pozwalające rozwiązywać niestandardowe zagadnienia.
Cieszę się więc ze wszystkich „Łał !!!” od uczestników intensywnych kursów egzaminacyjnych, przygotowujących do matematyki na Egzaminie ósmoklasisty, na widok pomysłów pomagających lepiej ją zdać.
To właściwie grupowe korepetycje z matematyki w szkole podstawowej, poszerzone o strategię egzaminacyjną, kurs unikania pułapek i kształcenie umiejętności rozwiązywania trudniejszych zadań.
Uczestnicy zajęć wyrównawczych mogą spojrzeć na matematykę w szkole podstawowej z INNEGO punktu widzenia, niż ten spotykany na lekcjach szkolnych (czyli mamy autorskie grupowe korepetycje z matematyki w szkole podstawowej).
Szczególnie radosne są jednak sytuacje, kiedy ktoś zgłasza się na zajęcia wyrównawcze, bo początkowo nie radzi sobie z matematyką w szkole podstawowej, a po pewnym czasie zdaje matematykę na Egzaminie ósmoklasisty z przyzwoitym wynikiem.
Filmy o umiejętnościach matematycznych
dla uczniów szkół podstawowych:
Zajęcia pozalekcyjne z matematyki w szkole podstawowej
1/7. Pretekstowe Kółka Matematyczne, czyli niestandardowa matematyka w szkole podstawowej.
2/7. Intensywne kursy egzaminacyjne, przygotowujące do matematyki na Egzaminie ósmoklasisty.
3/7. Zajęcia wyrównawcze z matematyki w szkole podstawowej.
4/7. Spotkania indywidualne dla uczniów szkół podstawowych.
5/7. Książki serii Matematyczne Preteksty, czyli niestandardowa matematyka w szkole podstawowej.
6/7. Bezpłatne przygotowanie diagnozujące do matematycznej części Egzaminu ósmoklasisty, z oceną szans rekrutacyjnych oraz trening przed Konkursem Matematyczne Preteksty.
7/7. Wakacyjna Matematyka
1/7. Pretekstowe Kółka Matematyczne, czyli niestandardowa matematyka w szkole podstawowej.
To cotygodniowe spotkania z zadaniami ogólnopolskiego Konkursu Matematyczne Preteksty, których jestem autorem. Jedyne takie na świecie 🙂
Bezpłatny e-book z archiwalnymi zadaniami I etapu VI edycji (2018-2019) konkursu można pobrać ze strony matpret.pl/konkurs-matematyczne-preteksty/archiwalne-zadania-treningowe.
Ostatnio kółka odbywają się w formie on-line, przez Internet, więc można w nich uczestniczyć z dowolnego miejsca.
O ile sztuczna inteligencja potrafi już spokojnie rozwiązywać zadania nie tylko z Olimpiady Matematycznej licealnej, ale i z międzynarodowej Olimpiady Matematycznej (!), to nie radzi sobie ona ze sporą większością naszych zadań (co można łatwo poznać po wynikach konkursu).
Powód? SI (AI) nie potrafi zgromadzić podobnego materiału porównawczego, bo go … nie ma!
Zadania są unikalne, jedyne w swoim rodzaju i zawsze tworzone osobno, na potrzeby danej edycji konkursu.
Właśnie dlatego są one tak ważnym narzędziem do kształcenia umiejętności matematycznych.
W czasie spotkań dokładnie omawiamy i rozwiązujemy wszystkie – odpowiednie dla poziomu uczestników – zadania kolejnych edycji Konkursu Matematyczne Preteksty, kształcąc wszystkie umiejętności matematyczne (można o nich przeczytać np. tutaj).
Pod powierzchnią pozornie prostych treści, uczestnicy zauważają całą głębię problemów matematycznych, zmuszających ich do twórczego zastosowania wiedzy w nietypowych sytuacjach.
W dodatku – sytuacjach często trudnych, wymagających niekiedy metod badawczych („naukowych”), czyli czegoś, na co nie zawsze jest czas w szkole.
Matematyczne Preteksty kształcą także zupełnie elementarne, a często zaniedbywane umiejętności matematyczne, czyli m. in. czytanie ze zrozumieniem, spostrzegawczość, łączenie faktów i cierpliwość.
Ich niezwykłość jest wielowarstwowa.
Z jednej strony, wykorzystują one rzeczywistość jako źródło pretekstów do zadawania pozornie prostych pytań, które wyprowadzają uczniów w pole … matematyki (czasami bardzo trudnej).
Z drugiej strony, procesy rozwiązywania tych zadań – same w sobie – są świetnymi pretekstami do opowiadania uczniom o nieznanej im wcześniej matematyce, koniecznej do rozwiązania postawionych problemów.
Nieformalne, pozornie proste lub wręcz „dziecinne” treści zadań tego konkursu (np. o parówkach na śniadanie) skrywają bardzo często ogrom wielu zagadnień matematycznych jednocześnie, na nieelementarnym poziomie.
Proste zadanie o kilkuwyrazowej treści potrafi wyprowadzić np. szóstoklasistę (albo uzdolnionego trzecioklasistę 🙂 ) … w pole wzorów skróconego mnożenia, twierdzenia Pitagorasa, pierwiastków, równań kwadratowych itd.
Dodatkowo pięknie wpisują się one w styl Egzaminu ósmoklasisty oraz przygotowują do Matury.
Na przykład bardzo proste zadanie nr 47 z III edycji Konkursu Matematyczne Preteksty (2015/2016):
I dzieje się tak z wieloma innymi zagadnieniami 🙂
Głównym celem pretekstowych kółek matematycznych jest kształcenie umiejętności matematycznych, poprzez zachęcanie uczestników do twórczego stosowania ich wiedzy w nietypowych sytuacjach.
Dodatkowym celem jest poszerzanie wiedzy matematycznej uczestników i pokazanie matematyki w szkole podstawowej jako nauki prostej i przyjemnej.
Efekty udziału to przygotowanie do Konkursu Matematyczne Preteksty oraz innych konkursów matematycznych, a w konsekwencji również Egzaminu ósmoklasisty, choć nie jest to kurs egzaminacyjny.
Nie są to również grupowe korepetycje z matematyki w szkole podstawowej. Zainteresowanych ugruntowaniem materiału szkolnego zapraszam natomiast na zajęcia wyrównawcze.
Bardzo ważnymi efektami udziału w cyklu są przecież bardzo dobre oceny szkolne i poczucie sukcesów z matematyki oraz bardzo dobre wyniki Egzaminu ósmoklasisty.
Kółka odbywają się w trakcie roku szkolnego, raz w tygodniu i trwają 45 minut, albo 30 minut – dla najmłodszych uczestników.
Mogą mieć formę stacjonarną, w sali, albo zdalną (on-line), czyli przez Internet.
Jeśli zajęcia odbywają się zdalnie, przez Internet, to korzystam z tabletu graficznego.
Oczywiście uczestnik takich spotkań musi mieć komputer z mikrofonem i kamerą.
W ich trakcie, podobnie jak podczas spotkań bezpośrednich, dyskutujemy, na bieżąco przekazuję informacje zwrotne i odpowiadam na najważniejsze pytania – „Dlaczego?”.
W roku szkolnym 2024/2025
w formie zdalnej (on-line), czyli przez Internet, odbywa się we wtorki, od 15:00 do 15:45.
Początek tego cyklu to wtorek 01-10-2024 r., ale można także dołączać po tym terminie.
Ponieważ bardzo ważne są zajęcia rozpoczynające, a wcześniej trzeba dokonać formalności rekrutacyjnych, to chęć udziału najlepiej zgłosić najpóźniej na 3 dni robocze przed rozpoczęciem kursu, czyli do czwartku 26-09-2024 r., wypełniając poniższy Formularz rekrutacyjny.
Terminy międzyszkolnych Pretekstowych kółek matematycznych dla uczniów innych klas zależą od kolejności zgłoszeń i liczb chętnych (możesz więc zapraszać przyjaciół i znajomych).
Ceny i rabaty Pretekstowych Kółek Matematycznych w szkole podstawowej, w roku szkolnym 2024/2025
jednego spotkania 45 minut on-line w Internecie, dla jednego uczestnika, w zależności od liczby osób w jego grupie, przy zapłacie w ratach miesięcznych, płatnych z góry:liczba osób w grupie | z maksymalnym (30%) rabatem | bez rabatów |
12 lub więcej osób | 18,90 zł | 27,00 zł |
11 osób | 20,30 zł | 29,00 zł |
10 osób | 21,70 zł | 31,00 zł |
9 osób | 23,10 zł | 33,00 zł |
8 osób | 25,20 zł | 36,00 zł |
7 osób | 28,00 zł | 40,00 zł |
6 osób | 31,50 zł | 45,00 zł |
5 osób | 35,70 zł | 51,00 zł |
4 osoby | 39,90 zł | 57,00 zł |
3 osoby | 46,20 zł | 66,00 zł |
2 osoby | 58,80 zł | 84,00 zł |
Rekrutacja na Pretekstowe Kółka Matematyczne w szkole podstawowej
Przede wszystkim, zgłoszenie kandydata należy wysłać za pomocą poniższego formularza. Nie oznacza to jednak zapisania kandydata na spotkania, lecz jedynie deklarację chęci udziału w wybranym rodzaju zajęć.
Oczywiście, w przypadku jakichkolwiek dodatkowych pytań, zapraszam do kontaktu.
Jeśli chcesz otrzymywać najświeższe informacje o Akademii, to zamów newslettery.
2/7. Intensywne kursy egzaminacyjne, przygotowujące do matematyki na Egzaminie ósmoklasisty
prowadzone przez twórcę projektu edukacyjnego Matematyczne Preteksty – zajmującego się nimi od 1989 roku i prowadzącego warsztaty dla nauczycieli – którego pomysły i idee były już dawno temu widoczne podczas Egzaminów gimnazjalisty, a następnie, oczywiście, podczas Egzaminów ósmoklasisty.
To cykle zajęć dla tych ósmoklasistów, którzy chcą rzeczywiście dobrze przygotować się do tego najważniejszego egzaminu w szkole podstawowej, podsumowującego wiedzę i umiejętności szkolne oraz dającego przepustkę do wymarzonej szkoły średniej.
To również jakby grupowe korepetycje z matematyki w szkole podstawowej, pokazujące ją często INACZEJ, niż na lekcjach, wzbogacone o strategię egzaminacyjną i kurs unikania pułapek. Najważniejsze jest jednak szkolenie – JAK NAJLEPIEJ rozwiązywać zadania egzaminacyjne.
Zajęcia kursu egzaminacyjnego odbywają się w trakcie roku szkolnego, raz w tygodniu i trwają 45 minut.
Mogą mieć formę stacjonarną, w sali, albo zdalną (on-line), czyli przez Internet.
Jeśli zajęcia odbywają się zdalnie, przez Internet, to korzystam z tabletu graficznego.
Oczywiście uczestnik takich spotkań musi mieć komputer z mikrofonem i kamerą.
W ich trakcie, podobnie jak podczas spotkań bezpośrednich, dyskutujemy, na bieżąco przekazuję informacje zwrotne i odpowiadam na najważniejsze pytania – „Dlaczego?”.
(około 20 spotkań), uczestnicy pochodzili z różnych szkół oraz byli różnie uczeni i prezentowali różny poziom edukacyjny, to jednak w 2019 r. średnia liczba punktów wszystkich osób, które uczestniczyły w kursach Akademii, to 80,(2)% (przy średniej ogólnopolskiej 45% i średniej dla województwa dolnośląskiego 43,5%).Choć kursy trwały krótko
Według Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, średnia dla: a) miasta Wałbrzycha, to 35,4%, b) powiatu wałbrzyskiego, to 35,5%, c) powiatu świdnickiego, to 43,4%, d) miasta Wrocławia, to 56,2%, e) powiatu wrocławskiego, to 51,2%.).
Najważniejszą częścią tych kursów jest kształcenie umiejętności rozwiązywania nieszablonowych zadań, dotyczących otaczającego nas świata, czyli zadań Konkursu Matematyczne Preteksty.
Notabene, kursy egzaminacyjne, przygotowujące do matematyki na Egzaminie ósmoklasisty prowadzi autor tego konkursu.
W roku szkolnym 2024/2025
Początek tego cyklu to poniedziałek 16-09-2024 r., ale można także dołączać po tym terminie.
Ponieważ bardzo ważne są zajęcia rozpoczynające kurs, a wcześniej trzeba dokonać formalności rekrutacyjnych, to chęć udziału najlepiej zgłosić najpóźniej na 3 dni robocze przed rozpoczęciem kursu, czyli do środy 11-09-2024 r., wypełniając poniższy formularz rekrutacyjny.
Osoby, które nie uczestniczą od początek kursu, trochę tracą, ale mimo to, mogą do niego dołączyć w trakcie (do pewnego momentu) – po wysłaniu e-mailem pytania o to i uzyskaniu potwierdzenia.
To przecież nie tylko korepetycje z matematyki w szkole podstawowej, ale dużo, dużo więcej 🙂
Ceny i rabaty kursów egzaminacyjnych z matematyki
jednego spotkania 45 minut on-line w Internecie, dla jednego uczestnika, w zależności od liczby osób w jego grupie, przy zapłacie w ratach miesięcznych, płatnych z góry:liczba osób w grupie | z maksymalnym (30%) rabatem | bez rabatów |
12 lub więcej osób | 18,90 zł | 27,00 zł |
11 osób | 20,30 zł | 29,00 zł |
10 osób | 21,70 zł | 31,00 zł |
9 osób | 23,10 zł | 33,00 zł |
8 osób | 25,20 zł | 36,00 zł |
7 osób | 28,00 zł | 40,00 zł |
6 osób | 31,50 zł | 45,00 zł |
5 osób | 35,70 zł | 51,00 zł |
4 osoby | 39,90 zł | 57,00 zł |
3 osoby | 46,20 zł | 66,00 zł |
2 osoby | 58,80 zł | 84,00 zł |
Rekrutacja na kursy egzaminacyjne z matematyki
Przede wszystkim, zgłoszenie kandydata należy wysłać za pomocą poniższego formularza. Nie oznacza to jednak zapisania kandydata na spotkania, lecz jedynie deklarację chęci udziału w wybranym rodzaju zajęć.
Oczywiście, w przypadku jakichkolwiek dodatkowych pytań, zapraszam do kontaktu.
Jeśli chcesz otrzymywać najświeższe informacje o Akademii, to zamów newslettery.
3/7. Zajęcia wyrównawcze z matematyki w szkole podstawowej.
„Ania pięknie poszła do przodu dzięki lekcjom (…). Zauważyła to również nauczycielka matematyki w szkole. Dała Ani 4 na koniec roku, a nie robi tego pochopnie 😉
Aleksandra M(…)”
Sms z 5 września 2022 r.

To cykle zajęć grupowych (innych, niż kółka matematyczne i kursy egzaminacyjne) dla tych uczniów klas niższych, niż ósma, którzy chcą ugruntować swoją matematykę szkolną, albo boją się jej lub mają z nią problemy, czyli grupowe korepetycje z matematyki, pokazujące ją często INACZEJ, niż w szkole.
Szczególnie ósmoklasistów zapraszam również na intensywne kursy egzaminacyjne, przygotowujące do matematyki na Egzaminie ósmoklasisty. To połączenie korepetycji z matematyki w szkole podstawowej ze strategią egzaminacyjną, kursem unikania pułapek i kształceniem umiejętności niestandardowego myślenia matematycznego, czyli JAK NAJLEPSZEGO rozwiązywania trudniejszych zadań.
Bardzo ważnymi efektami udziału w zajęciach wyrównawczych są zwłaszcza: poczucie „matematycznej” pewności siebie, pozbycie się lęku, polubienie matematyki i lepsze oceny szkolne.
Rozwiązujemy odpowiednio dobrane zadania, uczestnicy słuchają miniwykładów (pokazujących matematykę szkolną w INNEJ narracji, niż lekcyjna, lub dodatkowo rozszerzających ją) oraz cieszymy się zabawami matematycznymi i łamigłówkami.
Zajęcia wyrównawcze odbywają się w trakcie roku szkolnego, raz w tygodniu i trwają 45 minut.
Mogą mieć formę stacjonarną, w sali, albo zdalną (on-line), czyli przez Internet.
Jeśli zajęcia odbywają się zdalnie, przez Internet, to korzystam z tabletu graficznego.
Oczywiście uczestnik takich spotkań musi mieć komputer z mikrofonem i kamerą.
W ich trakcie, podobnie jak podczas spotkań bezpośrednich, dyskutujemy, na bieżąco przekazuję informacje zwrotne i odpowiadam na najważniejsze pytania – „Dlaczego?”.
W roku szkolnym 2024/2025
grupowe zajęcia wyrównawcze dla uczniów klas 7 szkół podstawowych,
w formie zdalnej (on-line), czyli przez Internet, odbywają się w piątki, od 17:00 do 17:45.
Początek tego cyklu to piątek 20-09-2024 r., ale można także dołączać po tym terminie.
Ponieważ bardzo ważne są zajęcia rozpoczynające, a wcześniej trzeba dokonać formalności rekrutacyjnych, to chęć udziału najlepiej zgłosić najpóźniej na 3 dni robocze przed rozpoczęciem kursu, czyli do wtorku 17-09-2024 r., wypełniając poniższy formularz rekrutacyjny.
grupowe zajęcia wyrównawcze dla uczniów klas 8 szkół podstawowych,
w formie zdalnej (on-line), czyli przez Internet, odbywają się w środy, od 15:00 do 15:45.
Początek tego cyklu to środa 18-09-2024 r., ale można także dołączać po tym terminie.
Ponieważ bardzo ważne są zajęcia rozpoczynające, a wcześniej trzeba dokonać formalności rekrutacyjnych, to chęć udziału najlepiej zgłosić najpóźniej na 3 dni robocze przed rozpoczęciem kursu, czyli do piątku 13-09-2024 r., wypełniając poniższy formularz rekrutacyjny.
Poziomy, terminy i czasy grupowych zajęć wyrównawczych zależą od kolejności zgłoszeń kandydatów i ich liczb (możesz więc zapraszać przyjaciół i znajomych).
Ceny i rabaty zajęć wyrównawczych z matematyki w szkole podstawowej, w roku szkolnym 2024/2025
jednego spotkania 45 minut on-line w Internecie, dla jednego uczestnika, w zależności od liczby osób w jego grupie, przy zapłacie w ratach miesięcznych, płatnych z góry:liczba osób w grupie | z maksymalnym (30%) rabatem | bez rabatów |
12 lub więcej osób | 18,90 zł | 27,00 zł |
11 osób | 20,30 zł | 29,00 zł |
10 osób | 21,70 zł | 31,00 zł |
9 osób | 23,10 zł | 33,00 zł |
8 osób | 25,20 zł | 36,00 zł |
7 osób | 28,00 zł | 40,00 zł |
6 osób | 31,50 zł | 45,00 zł |
5 osób | 35,70 zł | 51,00 zł |
4 osoby | 39,90 zł | 57,00 zł |
3 osoby | 46,20 zł | 66,00 zł |
2 osoby | 58,80 zł | 84,00 zł |
Rekrutacja na zajęcia wyrównawcze z matematyki w szkole podstawowej
Przede wszystkim, zgłoszenie kandydata należy wysłać za pomocą poniższego formularza. Nie oznacza to jednak zapisania kandydata na spotkania, lecz jedynie deklarację chęci udziału w wybranym rodzaju zajęć.
Oczywiście w przypadku jakichkolwiek dodatkowych pytań, zapraszam do kontaktu.
Jeśli chcesz otrzymywać najświeższe informacje o Akademii, to zamów newslettery.
4/7. Spotkania indywidualne dla uczniów szkół podstawowych.
To właściwie indywidualnie prowadzone kółko matematyczne, albo intensywny kurs przygotowujący do matematyki na Egzaminie ósmoklasisty, albo też pozalekcyjne zajęcia wyrównawcze (czyli korepetycje z matematyki w szkole podstawowej).
Odbywają się tylko w miarę możliwości czasowych.
Mogą mieć formę stacjonarną, w sali, albo zdalną (on-line), czyli przez Internet.
Jeśli zajęcia odbywają się zdalnie, przez Internet, to korzystam z tabletu graficznego.
Oczywiście uczestnik takich spotkań musi mieć komputer z mikrofonem i kamerą.
W ich trakcie, podobnie jak podczas spotkań bezpośrednich, dyskutujemy, na bieżąco przekazuję informacje zwrotne i odpowiadam na najważniejsze pytania – „Dlaczego?”.
Ceny i rabaty spotkań indywidualnych, w roku szkolnym 2024/2025
Koszt spotkania, przy zapłacie w ratach miesięcznych, płatnych z góry, to:w Internecie – 111,00 zł za 45 minut zajęć zdalnych;
w sali, w Wałbrzychu – 123,00 zł za 45 minut zajęć stacjonarnych.
Ma tu zastosowanie tylko Rabat wdzięczności.
Rekrutacja na spotkania indywidualne
Przede wszystkim, zgłoszenie kandydata należy wysłać za pomocą poniższego formularza. Nie oznacza to jednak zapisania kandydata na spotkania, lecz jedynie deklarację chęci udziału w wybranym rodzaju zajęć.
Oczywiście w przypadku jakichkolwiek dodatkowych pytań, zapraszam do kontaktu.
Jeśli chcesz otrzymywać najświeższe informacje o Akademii, to zamów newslettery.
5/7. Książki serii Matematyczne Preteksty, czyli niestandardowa matematyka w szkole podstawowej.
Oprócz sprawiania czystej radości matematycznej i kształcenia twórczego myślenia matematycznego, podczas Pretekstowych Kółek Matematycznych, stanowią oczywiście bezcenne przygotowanie do matematyki na Egzaminie ósmoklasisty.
Dodatkowo, mogą być mocnym uzupełnieniem intensywnych egzaminacyjnych kursów dla ósmoklasistów, albo rozszerzeniem jakichkolwiek korepetycji z matematyki w szkole podstawowej.
Jeśli chcesz otrzymywać najświeższe informacje o Akademii, to zamów newslettery.
7/7. Wakacyjna Matematyka