Trzeba umieć odpowiadać nie tylko na pytanie „Jak?” (to zrobić), ale również, a może przede wszystkim, na pytanie „Dlaczego?” (tak się to robi).
Edukacja to inwestycja w przyszłość.
Dobra edukacja to inwestycja w lepszą przyszłość.
Akademia Umiejętności Matematycznych powstała w 2012 roku, żeby 1) pokazywać to, czego uczniowie być może nie dowiedzą się na lekcjach matematyki w szkole, oraz przede wszystkim 2) żeby uczyć twórczego myślenia matematycznego.
Oczywista odpowiedź na znane wszystkim, anegdotyczne pytanie „Co lepiej zrobić, jeśli spotkamy głodnego człowieka – dać mu rybę, czy dać mu wędkę i nauczyć go łowić ryby?” jest sednem działań Akademii.
Matematykę szkolną można – bardzo upraszczając – podzielić na: wiedzę, język i umiejętności.
O ile wiedzy matematycznej i języka matematyki można stosunkowo łatwo nauczyć się, zarówno od nauczycieli, jak i z książek, to z umiejętnościami matematycznymi bywa różnie. A to właśnie one są najcenniejsze, bo pozwalają z sukcesem łączyć wiedzę, język i problemy do rozwiązania, prowadząc do pięknych i satysfakcjonujących rozwiązań tych problemów.
Takie umiejętności przydają się nie tylko w matematyce szkolnej, ale również w całym życiu.
Skuteczność
Jak wiadomo „do tanga trzeba dwojga”.
Choć w dotychczasowej historii Akademii zdarzyło się kilka przypadków tzw. „niepowodzeń”, to jeśli tylko uczestnikowi zajęć naprawdę zależy na sukcesie i jest pracowity, to efekty bywają bardzo „ciekawe”.
Można się o tym przekonać, czytając na stronie głównej opinie o wynikach Egzaminu ósmoklasisty, o Jagodzie, o Dominice, a szczególnie o Krystianie, bo w jego przypadku widać różnicę, mierzoną obiektywnie przez instytucję zewnętrzną.
Pozostałe opinie także mogą być interesujące.
Jeżeli chcesz otrzymywać najświeższe informacje o Akademii, to zamów newslettery.
Archiwum
Czerwiec 2019 r.
80,(2)% – to średni wynik Egzaminu ósmoklasisty 2019, uzyskany przez uczestników naszych kursów.
Więcej informacji znajduje się na stronie głównej.
18-07-2016 r.
Instytut Matematyczny Uniwersytetu Wrocławskiego.
Prowadzenie warsztatów dla uczestników międzynarodowej konferencji Children’s Mathematical Education – CME’16 (www.cme.rzeszow.pl).
15 – 24-07-2014 r.
Ośrodek Sportu i Rekreacji w Świdnicy.
Prowadzenie warsztatów dla uczestników kilkudniowej imprezy Miasto Dzieci.
19-07-2014 r.
Galeria Świdnicka.
Prowadzenie letnich miniwarsztatów rozrywkowo-logiczno-matematycznych.
Luty 2014 r.
Pierwsza edycja naszej ogólnopolskiej zabawy matematycznej z elementami rywalizacji, czyli Konkursu Matematyczne Preteksty.
Zabawa przeznaczona jest dla każdego poziomu edukacyjnego – od „zerówki” po klasy maturalne.
Biuletyn Dysleksja Nr 3 (17) 2013.
Zawiera artykuł „Matematyczne preteksty, czyli jak Ben Rozumek i Masutatsu Rozumatsu pomagają w nauce”.
28-06-2013 r.
Nasze wyniki Sprawdzianu w szóstej klasie szkoły podstawowej.
Rozumowanie:
Marysia 8/8, Ela 5/8, Patryk 6/8.
Korzystanie z informacji:
Marysia 4/4, Ela 3/4, Patryk 4/4.
Wykorzystanie wiedzy w praktyce:
Marysia 8/8, Ela 8/8, Patryk 5/8.
14-06-2013 r.
Szczawno Zdrój.
Pierwszy dzień II Jarmarku Szczawieńskiego i Dni Szczawna Zdroju, godzina 12:16, jeszcze przed oblężeniem naszego stoiska.
Miniwarsztaty serii Matematyczne Preteksty: „Radosne Sześciany jako zabawka edukacyjna i pomoc dydaktyczna” oraz podpisywane książki „Matematyczne Preteksty. 50 zadań”.
01-06-2013 r.
Wałbrzych, Ratusz, Sala Witrażowa.
Regionalny Turniej „3xHappy”.
10-05-2013 r.
Miniwarsztaty dotyczące Radosnych Sześcianów dla nauczycieli i uczestników Międzyszkolnego Konkursu Logicznego w Szkole Podstawowej nr 6 w Wałbrzychu.
13-04-2013 r.
Wykłady sobotnie „Czym jest ograniczenie prędkości dla … matematyka” oraz „W górach jest (prawie) wszystko co kocham … ale nie o festiwalu śpiewo-grania tylko o nierównościach”.
27-03-2013 r.
Targi Edukacyjne w Głuszycy.
16-03-2013 r.
Wykłady sobotnie „Kombinuj, kombinuj …, czyli o ciekawych sposobach liczenia i co z tego wynika”.
01-03-2013 r.
Warsztaty na zaproszenie Biura Innowacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego, dla nauczycieli województwa świętokrzyskiego.
23-02-2013 r.
Wałbrzych, sala Akademii.
Inauguracja cyklu sobotnich wykładów Akademii, z udziałem Wiceprezydenta Miasta Wałbrzycha, Pana Zygmunta Nowaczyka.
Wykłady „Co można wyczytać z niezapisanej kartki papieru, czyli o polach figur płaskich”.
Od 25 do 28-01-2013 r.
Prowadzenie warsztatów dla nauczycielli XXII Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki w Łodzi.
08-11-2012 r.
Pierwsze spotkanie kursu przygotowującego do Matury na poziomie rozszerzonym – 90 minut tygodniowo.
13-10-2012 r.
Otwarte miniwarsztaty dla uczniów, rodziców i nauczycieli Krakowa i okolic, w Szkole Matematyki Alfa.
11-10-2012 r.
Pierwsze spotkanie kursu przygotowującego do Sprawdzianu po klasie szóstej – 60 minut tygodniowo.
06-10-2012 r.
Biblioteka Pod Atlantami w Wałbrzychu.
Warsztaty Matematyczne Preteksty.
29-09-2012 r.
Biblioteka Pod Atlantami w Wałbrzychu.
Wykład i warsztaty o ciągach liczbowych.
Relacja filmowa ze spotkania: część 1 , część 2 , część 3 , część 4 , część 5 .
15-09-2012 r.
Pierwszy, bezpłatny i otwarty dla rodziców i uczniów SP4-6, GIM i PG wykład „Niezwykły płatek śniegu”.
Na spotkaniu przedstawiłem również rolę umiejętności matematycznych i Akademię (ważne szczególnie dla rodziców), a także pobawiliśmy się matematycznymi zagadkami w ramach minikonkursu z nagrodami.
Relacja filmowa ze spotkania (przejęzyczenia – z powodu tremy i emocji):
część 1, część 2, część 3, część 4, część 5, część 6, część 7.
31-08-2012 r.
E-mail do szkół powiatu wałbrzyskiego, z pytaniem o możliwość przysłania papierowych zaproszeń dla wszystkich uczniów, na bezpłatny wykład „Niezwykły płatek śniegu”.
01-06-2012 r.
Dzień Dziecka na Politechnice Białostockiej – letnie miniwarsztaty dla uczniów i rodziców.