z oceną szans rekrutacyjnych
Uczniów klas maturalnych i uczniów klas bezpośrednio przedmaturalnych, chcących osiągnąć jak najlepsze wyniki na przyszłych Maturach z matematyki, zapraszam na e-korespondencyjne przygotowania diagnozujące.
Celem tych przygotowań jest kształcenie umiejętności matematycznych,
a szczególnie tych, bez których nie da się osiągnąć bardzo dobrego wyniku z matematyki na Maturach.
Jeżeli z jednej szkoły zgłosi się dużo uczestników, czyli dane statystyczne będą bardzo wiarygodne, to ci uczestnicy pomogą sobie wzajemnie oraz pomogą swoim szkołom i nauczycielom,
którzy będą mogli szybciej i lepiej korygować ich błędy, przed przyszłymi Maturami. |
Zadania tych przygotowań

Bezpłatny e-book z archiwalnymi zadaniami 1 etapu VI edycji (2018-2019) konkursu można pobrać ze strony matpret.pl/konkurs-matematyczne-preteksty/archiwalne-zadania-treningowe.
Najlepszym sposobem kształcenia umiejętności matematycznych, także przed przyszłymi Maturami, jest udział w Pretekstowych Kółkach Matematycznych oraz jak najwcześniejszy, systematyczny udział w kolejnych edycjach Konkursu Matematyczne Preteksty.
Inną funkcją tego przygotowania diagnozującego jest więc także trening przed tym konkursem.
Różnica między konkursem, a przygotowaniem diagnozującym
polega na trybie pracy z zadaniami i „głębokością” problemów.Uczestnik konkursu ma kilkadziesiąt dni na rozwiązywanie zadań i w tym czasie pracuje, kiedy i ile chce. Może też bardzo głęboko „zanurzyć się” w matematykę.
Uczestnik przygotowania pracuje stosunkowo krótko nad porcją zadań, a forma przypomina udział w Maturze. Choć zadania są z reguły łatwe, to są często trudniejsze, niż na Maturze.
Czym są umiejętności matematyczne?
Bardzo upraszczając, to zdolności do łączenia faktów i wyciągania wniosków matematycznych.
Są najważniejszym elementem edukacji matematycznej, a jednocześnie są … niewidoczne.
Język i wiedzę matematyczną można „zobaczyć” w definicjach i twierdzeniach, ale jak zobaczyć, co dzieje się w głowie osoby rozwiązującej zadanie?
Umiejętności matematyczne można poznać po skutkach, jakie niosą.
Na przykład, podczas lekcji w szkole, wszyscy uczniowie klasy 2A poznają przecież tę samą wiedzę i słyszą ten sam język matematyczny.
Jednak po najbliższej kartkówce, dotyczącej tej właśnie lekcji, ich wyniki są bardzo różne.
Ponownie bardzo upraszczając i zakładając, że wszystkim zależało na jak najlepszym wyniku oraz że nie oszukiwali podczas pisania tej kartkówki, najlepsze efekty osiągnęli ci, którzy mieli najlepiej wykształcone umiejętności matematyczne.
Kształcenie umiejętności matematycznych to właśnie moja pasja od 1989 roku i zawód.
Filmy o umiejętnościach matematycznych dla uczniów szkół średnich:
Każdy uczestnik przygotowania diagnozującego
po zweryfikowaniu jego zgłoszenia i potwierdzeniu spraw technicznych komunikacji, otrzymuje1) instrukcję jak najlepszego i najbardziej efektywnego udziału w przygotowaniu
oraz
2) pozostałe informacje wstępne,
a potem
3) cykliczne porcje zadań do rozwiązania.





Następnie, po każdej takiej porcji, uczestnik otrzymuje obszerny raport, zawierający m. in.:
1) swoje wieloaspektowe, indywidualne wyniki (nie tylko punkty za odpowiedzi, ale także analizę czasu pracy, kolejności rozwiązywania zadań itp.);
2) dostęp do filmu z omówieniem tych zadań (przykłady poprawnych rozwiązań, ze wskazaniem możliwych „pułapek maturalnych”);
3) średnie wyniki wszystkich uczestników przygotowania diagnozującego z tej samej klasy szkół średnich (dla porównania);
4) jeśli wybierze taką opcję, to również – średnie wyniki tych uczestników przygotowania, którzy ubiegają się o przyjęcia na te same kierunki, na tych samych uczelniach – które są celami uczestnika (może on wskazać maksymalnie 3 swoje cele rekrutacyjne i ustalić ich hierarchię).
To informacje bezcenne przed Maturą, bo pozwalają z wyprzedzeniem ocenić szanse rekrutacyjne i ewentualnie podjąć kroki poprawiające sytuację.
Wyżej opisane dane są wysyłane średnio co około 3 tygodnie (czyli czasami co 4, a czasami co 2 tygodnie), tylko w trakcie roku szkolnego, z możliwymi przerwami w czasie ferii świątecznych lub wypoczynkowych, albo spowodowanych wydarzeniami losowymi.
Potrzebujących systematycznego powtórzenia wiadomości przed Maturami
i poznania taktyki rozwiązywania arkuszy egzaminacyjnych, zdecydowanie zapraszam również dodatkowo na cotygodniowe spotkania Intensywnych kursów maturalnych.
zapraszam na cotygodniowe Pretekstowe Kółka Matematyczne.
Przygotowania diagnozujące są przeznaczone
dla wszystkich uczniów klas maturalnych i dla wszystkich uczniów klas bezpośrednio przedmaturalnych.
Koszt udziału w przygotowaniu diagnozującym
to jednorazowa, początkowa wpłata wpisowego w wysokości 99 zł.
Chęć udziału w przygotowaniu diagnozującym
można zgłaszać w dowolnym momencie, ale oczywiście najlepiej zrobić to jak najwcześniej.Uczniowie obecnych klas bezpośrednio przedmaturalnych mogą brać udział w przygotowaniu również w przyszłym roku szkolnym.
W roku szkolnym 2025/2026
pierwsza porcja zadań jest wysyłana do tych uczestników, którzy zgłoszą swój udział do 26-09-2025 r. oraz potwierdzą go i opłacą do 29-09-2025 r.Później zgłoszeni lub potwierdzeni uczestnicy otrzymają tylko następne, bieżące porcje zadań.
Chęć udziału w przygotowaniu zgłasza wyłącznie uczeń dorosły albo rodzic (opiekun prawny) ucznia niepełnoletniego, poprzez wypełnienie i wysłanie odpowiedniego formularza.
Ważne!
Wypełnienie formularza zajmuje trochę czasu, a ważne jest precyzyjne podanie danych,
więc najlepiej wypełniać go w spokojnej, wolnej chwili, bez pośpiechu 🙂
mając dostęp do stron internetowych uczelni, które interesują uczestnika.
Uwaga!
Rejestracja zgłoszeń jest 2-etapowa.
Należy odebrać nasz mail weryfikacyjny, wysyłany PO 2 dniach roboczych od zgłoszenia.
Statystyki – wsparcie dla szkół i nauczycieli
Anonimowe, grupowe wyniki średnie uczestników przygotowań mogą być przekazywane ich szkołom.Placówki zainteresowane otrzymywaniem takich informacji zapraszamy na stronę raportów dla szkół.